11/03/2017 11:09:32 | ●LB-Photo | Absolut ingen respons
lavede et opslag hvor jeg søgte en til Portræt MN generede ca 100 mails der blev sendt ud til potentielle modeller men absolut ingen respons overhovedet er siden her ved at dø eller hvad sker der ?
13/03/2017 16:38:01 | ●jpphoto
Jeg bøvler ikke selv med det. På mit opslag om et home-shoot fik jeg omkring 3 henvendelser - og i betragtning af at det er nude, så synes jeg at det er rimeligt ok.
Der er flere muligheder at skrue på - vi kan f.eks. undlade at slette de profiler som logger på for sjældent, eller godkende nogle flere nye. Men siden er bare en mulighed der står til rådighed - hvad aktivitet og indhold der er afhænger meget af hvad der bidrages med. Hvis alle modeller fik to fotografer herind, og alle fotografer fik to modeller herind, så var vi pludselig mange :-)
18/03/2017 00:35:40 | ●fo2graf-kbh
De fleste unge modeller foretrækker de hurtige medier. Her kæmper siden mod Facebook.
Men seriøse steder som dette kan gøre meget, hvis brugerne bliver aktive.
Jeg tænker ikke på at uploade mange billeder, men skabe aktivitet hvor modeller og fotografer kan være med.
Hvis fotograferne begyndte at dele erfaringer, teknikker og ideer, så vil det måske kunne trække flere modeller til.
Hvis man samtidig holdte workshop med henblik på at lege med forskellige ideer og teknikker, så kunne det være der kom flere.
17/05/2017 00:18:02 | ●BolineStorm
Jeg er super ny på siden! -men har da svaret på alle beskeder, so far (det er vel det mindste man lige kan gøre ^_^) Det ser ud til at Fyn er ret sparsomt repræsenteret?
Jeg havde egentlig håbet at der ville være mere gang i den herinde, da jeg synes facebook hurtigt bliver lidt uoverskueligt--- Man vil jo ikke nødvendigvis være "venner" med en bunke fremmede mennesker som måske en dag vil arbejde sammen med en!?!
Bliver der nogensinde afholdt meetups eller workshops i forbindelse med sitet her??
17/05/2017 16:17:41 | ●admin
Vi har tidligere forsøgt os med noget fototræf, men det er ikke rigtig blevet til noget det sidste stykke tid desværre.
Mvh Jan
17/05/2017 19:28:30 | ●fo2graf-kbh
Boline.
Det er et tilbagevendende problem, at folk søger de hurtige aftaler på facebook.
Og på facebook er problemet med at folk ikke svarer, og ej heller gennemfører aftaler endnu højere.
Men det er almindelig pli at svare på beskeder.
17/05/2017 23:20:17 | ●BolineStorm
Fair nok Jan ^_^ -tænker I at det måske kommer igen eller er det bare rendt lidt ud i sandet? (ved jo heller intet om hvad og hvor I tidligere har afholdt noget, og hvor stor tilgang der var ^_^ )
Jens, lige præcis! Havde tænkt at det måske ville være lidt mere "seriøst" herinde--- i den forstand at folk a, sørgede for at svare og b, ikke lavede aftaler "let" (altså at man kun indgår aftaler man har tænkt at holde)
---men det er selvfølgelig svært at gøre noget som helts herinde hvis folk er trukket over på fb ^_^
18/05/2017 13:23:06 | ●Wildcard_Foto
Det er desværre dilemmaet med at der skal være et vist antal aktive medlemmer for at få flere aktive medlemmer. Det jeg ser som den store fordel ved siden, i modsætning til FB, er muligheden for overblik over nye modeller og hvilke modeller der er i et område.
Hvis der skal lokkes flre til kræver det nok en kampagne med information og reklame for siden. Men uden et budget er dt ikke så nemt - ellers var det en facebook reklame irosnisk nok en god ide :)
Måske det kunne være en ide med et officielt visitkort man kunne dele ud af for at gøre opmærksom på siden? Evt. som pdf så man selv printede?
18/05/2017 23:27:00 | ●BolineStorm
Niels, helt enig! Overblikket er super praktisk!
Det er ligefør at man kunne gøre reklame ved at aktive medlemmer opfordre til brug af siden på deres foto/MUA/modelsider på facebook :P
Nu ved jeg ikke hvor længe siden har været oppe at køre...Og jeg føler mig heller ikke så sikker i de forskellige funktioner osv. Men måske en ansigtsløftning? (har ikke en DYT forstand på hjemmesider!) Men måske et par nye søgefunktioner eller tja... et eller andet? Lidt flere farver? Ved godt det lyder trivielt--- jeg prøver bare at byde lidt ind >_< Der er nok ikke en nem løsning! -så havde problemet vel ikke været der :P
27/05/2017 08:34:33 | ●admin
Jeg tror ikke selv at jeg kommer til at være drivkraften bag nye fototræfs i den nærmeste fremtid - vi har gang i Projekt Baby herhjemme, så fokus er lidt et andet sted ;-)
Hvad kunne du godt tænke dig at søge profiler? Jeg tror at det eneste man ikke kan søge i er profilteksterne.
Mvh Jan
27/05/2017 20:53:59 | ●BolineStorm
Jan, det er sikkert fint som det er! ^_^
Jeg tror det meste af det jeg synes er spændende falder under "andet" --som godt kan være lidt kryptisk. Men i og med at alle de andre kategorier er mere specifikke er "andet" jo bare resten, hvilket sikkert fungere udemærket ^_^
+Held og lykke med projektet ^_^
29/05/2017 19:42:55 | ●admin
Jeg kan hurtigt lave nogle flere kategorier, så der er det bare at sige til. Det tager kun lige nogle minutter at putte dem på.
Mvh Jan
30/05/2017 02:06:33 | ●BolineStorm
Godt at vide ^_^ Men så længe det er lidt slow goings herinde behøver du ikke ulejlige dig med det tror jeg ^_^
31/05/2017 20:28:18 | ●fo2graf-kbh
Min erfaring ned kategorier er, at folk har vidt forskellige definitioner.
Nogle mener at fine art er kunstnerisk nøgen, andre mener det er sort/hvid i undertøj...
Jeg selv laver en del eksperimenterende fotos, så det hører også under "andet".
Min fremgangsmåde er at tage en længere dialog med modellen og forklare hvad jeg ønsker. Derfra kan vi evt. finde på et udtryk for billederne..
Men det kræver til at starte med at modellen svarer
31/05/2017 21:33:32 | ●BolineStorm
True!!
Jeg må nok sige at jeg er noget overrasket over at høre at der er så ringe respons herinde--- En ting er at der ikke er nogen respons på et opslag, men det undre mig at høre at folk ikke svare på beskeder heller?! Det er sgu da en trist tendens!
31/05/2017 22:53:26 | ●fo2graf-kbh
Det er nok bare en sandhed vi må erkende.
Men det rammer nok folk en dag, hvor det gør ondt.
Men indtil da, så er det bare ikke til at ændre.
Modelnettet.dk er et rigtig godt sted, men lider af at folk foretrækker de hurtige og lette udstillingsvinduer.
Jeg arrangerer gerne en workshop eller et meet up.
Jeg har faktisk planer om en workshop med temaet "mal med lys" som er en speciel teknik.
Det kræver blot en interesseret model eller to, der er med på nude art (fotograferne er allerede kendt)
01/06/2017 16:01:42 | ●BolineStorm
Det er det jo nok, ja. Kan se at der nu er kommet en lille notits op når man får en besked om at det forventes at man svarer ^_^ (måske lidt stærkt formuleret, men forhåbentlig et godt skub i den rigtige retning!)
Håber du finder nogen modeller til din workshop ^_^ Det skulle vel være til at finde et par der laver nude art på Sjælland? -mit news feed er konsekvent oversvømmet af dem, så de må findes! :P