02/06/2016 09:09:47 | ●SisselW | Ingen svare..
Ja, er lidt træt af når en fotograf gerne vil tage billeder af en og de lyder som om de bare vil i gang hurtigst muligt.. og så stopper de med at skrive til en. eller de ikke svare på det man har spurgt om. :(
03/06/2016 10:00:28 | ●Wildcard_Foto
Det oplever jeg desværre også ofte. Det er nok kun 1/3 af dem jeg kontakter eller bliver kontaktet af, hvor samtalen ender ud i et konkret shoot på et tidspunkt. Det sker både her og på Facebook.
Jeg prøver selv altid at give et svar, men er selvfølgelig ikke perfekt og nogen gange ryger en samtale samtalen lidt i glemmebogen. Men man er nødt til at have tålmodighed og tænke på at det også er noget som alle andre oplever.
04/06/2016 18:25:54 | ●SisselW
ja selvfølelig! men det er da træls at jeg ikke har haft et eneste shoot siden jeg blev medlem.. men en del tilbud..
08/06/2016 07:22:09 | ●Lund
Det er rigtig træls når man ikke får et svar, men for ikke at blive skuffet bør man lade være med at skrive til dem med en lav svarprocent. Hvis vedkommende har en svarprocent på under 30 bør man lade være med at skrive til dem, for at udelukke de useriøse på siden. Det er almindelig høflighed at svare, uanset om det er et positivt eller negativt svar
09/06/2016 09:09:02 | ●SisselW
selvfølelig :) men det kan jo være de har meget travlt og ikke altid ser beskederne, men hvis de ikke svare inde for flere dage kan jeg godt forstå det :)
22/06/2016 22:53:34 | ●Filip
Både på facebook og andre steder - så der nogle der søger og nogle som besvare også vælger de en ud af de tilbud de har fået også det er for nogle bare det og der er måske også shoot som man vil have afsluttet inden man laver nye aftaler fordi man heller ikke skal komme bagud med levering.
Jeg tror det måske er positiv at man afslutter nogle opgaver før man kaster sig over nye - så evt. aftaler på vente position når de kan realiseres er vel ikke ualmindeligt når tiden skal findes.
Nogle må også rykke tfp aftaler til fordel for jobs som giver betaling og det kan evt. også være en mulig forklaring.
Og lige nu er der nogle som er ferieramt også :)
25/06/2016 11:48:10 | ●Henrikn
Ja, der kan være mange grunde. Nogle har også store krav, selvom det er TFP. Jeg har oplevede nogle gange at modeller forventer at jeg som fotograf indkøber alverdens rekvisitter. Det gør jeg gerne, hvis det er noget jeg kan bruge i mit portfolie. Men der er grænser. Selv når jeg har købt, så sker det at shoot bliver aflyst. Det er ærgerligt. Nu ved jeg ikke om det er til noget helt specifikt du søger fotograf, men det kan jo være at nogle ikke kan leve op til det. Måske er det krav til location, studio mv. Men jeg er selvfølgelig enig i, at det mindste man kan gøre, er at svare. Et "Nej tak" tager ikke mange sekunder at skrive :)
Og som Filip skriver, er vi også på vej ind i ferien :)
10/08/2016 09:24:57 | ●kajmyller
When I book a modell in sweden it is about 80 % who is booking off 1-3 days before. Even when I book 2 differents dayes and it is always model who give me the date they can.
21/09/2016 10:37:45 | ●CFLarsenn
Det er desværre en alt for kedelig tendens efterhånden, må vi nok nok bare erfare. Og det gælder både fotografer og modeller, af hvad jeg kan høre. Jeg skal ikke kunne sige, hvad årsagen er, men det er sku ikke svære, end at man kan skrive, at man ikke er interesseret alligevel, har for travlt lige nu eller svarer senere. Det tager 5-10 sekunder, hvilket altid kan findes. Og det giver generelt et hammer dårligt indtryk ikke at svare, og er i min optik mangel på generel pli.
Sidste gang jeg oplevede det selv, skrev jeg til modellen og gjorde opmærksomt på, at jeg synes, at det var en dårlig opførsel. Det skal siges, at modellen havde set min besked i forlængelse af en længere samtale, valgte ikke at svare i en måned, hvorefter jeg sendte en ny besked og samme forløb skete igen. Af en eller anden grund blev modellen sur på mig over, at jeg ikke var tilfreds med hendes mangel på svar. Sjovt at det kan komme som en overraskelse :)
Principielt set burde folk bare tage sig sammen, men det sker nok desværre ikke, for det er ikke et nyt problem...