Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 47

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 54

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 54

Notice: Undefined index: username in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 207

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/header.php on line 13
Lys, Lys og atter Lys.. | ModelNettet

07/07/2015 08:36:50 | RobertD | Lys, Lys og atter Lys..

Jeg forstår mig ikke helt på, hvorfor mange af jer med-fotografer, ikke skaffer jer noget lys og får læst op på skygger og lyssætning.
Manger af jeres billeder er jo et helt skygge helvede i modellens ansigt, eller så brænder solen modellens ansigt helt ud. Det er altså ikke et resultat man kan tillade sig at give til sin model.

Øv dog på venner og familie i stedet for og så få læst op på det. For mit vedkommende er det mega frustrerende at se på at man ikke giver den en skalde med at læse eller se en masse youtube videoer om korrekt lyssætning. En enkelt flash og en paraply eller softbox, koster altså ikke alverden og kan gøre en enorm forskel :)

God skydning derude.

De bedste hilsner
Robert Drobek
http:// http://www.robertdrobek.dk

16/07/2015 20:05:24 | h-s-foto

hørt.

jeg har næste lige været på workshop ved jesper k. omkring brug flere flash til model skud og det er nok de bedste 1500 kr jeg brugt på foto. så kan kun støtte dig i det du siger.

27/07/2015 17:24:44 | jenshansen

I forlængelse af Roberts ord vil jeg sige, at selvom jeg ofte bruger mit store flashanlæg (også på location), så bliver jeg ofte forbløffet over, hvor langt man egentlig når med min min paraply og sb900.
Og heldigvis er et lille strobist-sæt ti at få fat i til overkommelige penge. :-)

Anmeld tråd

Seneste nyheder

Afstemning

Skal du på fotoferie i år?

Resultat:
Ja - som fotograf 
Ja - som model 
Nej - som fotograf 
Nej - som model 
Ved ikke 

Antal stemmer: 35

Foreslå en afstemning her