Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 47

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 54

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 54

Notice: Undefined index: username in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 207

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/header.php on line 13
Til nye modeller | ModelNettet

13/04/2015 09:27:12 | Fotoman4700 | Til nye modeller

Flere ved ikke om de reelt ønsker at være model. Kan du ikke nøjes med at lave profil.
Hvis du går 100 % ind for at stå foran kameraet og være model. Er du lidt nervøs så tag en du er rolig ved med på shootet. har nu spildt krudt på flere der ville være model og så pludselig bakkede ud lige dagen før. Havde det været på arbejdsmarkedet så havde modellen nok hurtigt fået sparket. Jeg er hobby fotograf og kan leve med lidt spild. Men en prof fotograf der skal leve af det er det ikke særligt smart.
Så til alle wannabe modeller bestem jer inden i laver profil.

09/06/2015 16:14:04 | RobertD

Jeg tror mange modeller får kolde føder, hvis fotografens opslag er mangelfuld.
Det er ikke nok bare ved at skrive "Hej, søger model i den og den by" Der skal meget mere info på banen. Jeg tror mange gange skal man kigge indad om hvorfor en model evt. brænder en af som fotograf, måske er stilen som fotografen laver bare ikke lige hvad modellen reelt søger, eller så kan der måske også opstå nogle misforståelser i kommunikationen. Jeg har haft en del sygemeldinger på det sidste, men så er det bare videre i teksten, der er altid en model som vil arbejde med en. De useriøse bliver nemt sorteret fra, dem skal man ikke bruge krudt på.

09/06/2015 19:55:06 | jenshansen

Vi kan hurtigt blive enige om, at det er træls, når modeller bakker ud i sidste øjeblik eller endnu værre bare udebliver.
Men jeg tror, at Drobek er inde på noget i sit svar. Bare at skrive en oneliner om, at man søger modeller i x-by giver ikke noget klart indtryk af hvad man som fotograf har tænkt sig.
Som minimum tænker jeg, at følgende var en god idé at have med, når man laver et job-opslag eller skriver til en model:

Stilart:
Dato eller måned for shootet:
Tfp/ikke tfp:
Er der mua på?
Location/studio:
Ved location: hvilken type location?
Link til portefolio:
Geografisk område:
Er man som fotograf villig til at køre efter et shoot og hvor langt?
Kan man som fotograf tilbyde hjælp til transporten?
Er ledsager velkommen?

Allerede nu kan jeg, at det ikke er alle punkter, jeg har været god til at få med i mine opslag. Så bare ved at skrive dette indlæg, har jeg lært noget.

Og personligt har jeg den erfaring, at det er vigtigt at gøre meget ud af kommunikationen i perioden op til shootet. Det kan i en del tilfælde forebygge et afbud/udeblivelse eller som minimum gøre, at man finder ud af, at her er noget galt, så man kan nå at have en reservemodel klar.

Ovenstående punkter er lavet på baggrund af mine egne erfaringer med at lave aftaler med modeller. Og det er jo lang fra altid gået godt. Jeg har høstet min andel af manglende svar og udeblivelser. Og når den første irritation har lagt sig, har jeg prøvet at vende blikket indad og spørge mig selv. Var der noget, jeg kunne have gjort bedre?

Når det er sagt, så mener jeg, at det mindste man kan gøre som model eller fotograf for den sags skyld er at melde afbud, hvis man får kolde fødder. Så man kan vel sige, at begge parter i en aftale har et ansvar for at gøre deres bedste for at sikre en god kommunikation, så vi undgår trælse situationer

Men det kunne være rart at høre nogle andres mening om, hvad der skal med i et godt og informativt opslag.

Og her kunne det være lækkert at høre fra nogle modeller, hvad de synes, de synes, der sk

09/06/2015 20:00:17 | RobertD

Tror ikke her er nogen modeller længere haha, ah det der pjat.
Nu bruger jeg ikke tid på at finde reservemodeller, specielt ikke når det er TFP, men er det noget jeg bliver arrangeret til, så er det ude af mine hænder, så er det dem der bestiller mig som må stå for at finde en ny :)

09/06/2015 20:07:12 | jenshansen

Den sidste linje - blev apropos trådens emne - noget uklar. :-)

Men der skulle stå.
"Og her kunne det være lækkert at høre fra nogle modeller, hvad de synes, de synes, der skal til for, at en henvendelse/job-opslag er informativt nok til, at de føler sig trygge ved det og ønsker at gå videre med en aftale?"

Anmeld tråd

Seneste nyheder

Afstemning

Skal du på fotoferie i år?

Resultat:
Ja - som fotograf 
Ja - som model 
Nej - som fotograf 
Nej - som model 
Ved ikke 

Antal stemmer: 35

Foreslå en afstemning her