11/02/2015 19:36:39 | ●jpphoto | Dele locations
Hvordan har folk det med at dele oplysninger om locations?
Personligt deler jeg gerne, hvis der kommer en og spørger til en konkret location hvor et billede er taget. Men når der kommer en, som jeg ikke kender, og bare spørger bredt til "fortæl en masse fede locations", så plejer jeg at springe over.
Jeg tror at i det sidste tilfælde hænger det også sammen med, at jeg ikke gider at sidde og remse en masse locations op, som ikke nødvendigvis egentlig matcher det spørgeren ønsker. Det føler jeg lidt som spild af tid.
Men hvordan har i andre det med det?
12/02/2015 19:39:38 | ●jenshansen
Det er da klart en fordel, at folk er konkrete, når de spørger. Ellers er det jo lidt svært at hjælpe dem.
Der er jo lidt forskel på de locations, man kan bruge til de forskellige temaer.
Jeg vil således ikke antage, at bryllupsfotografen efterspørger det samme, som den, der skal ud og lave en horror-serie.
Så vil nok give dig ret.
13/02/2015 12:59:38 | ●Wildcard_Foto
Jeg vil gerne fortælle om gode locations på et overordnet niveu. Så kan man selv opsøge det og kigge nærmere. Men hvis det bare er fordi de selv er for dovne eller fantasiløse til at køre en tur rundt og finde noget, vil jeg ikke bruge tid på det.
Men på en konkret henvendelse, eller hvis det er en udenbys fotograf hjælper jeg gerne med nogle gode steder. Det er klart en fordel hvis man kan se mulighed for lidt bytte med andre gode locations.
Hvis det er en speciel location jeg har fundet, så vil jeg gerne selv lave en række billeder, før jeg oplyser om den. Fx forladte steder med ting, som i sig selv giver noget specielt til et billede. Så der vil jeg ikke bare fortælle hvem som helst omkring den.
14/02/2015 09:34:00 | ●MortenN
Deler også gerne mine locations :)
Meget ens med det JPP skriver herover :)