Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 47

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 54

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 54

Notice: Undefined index: username in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/session.php on line 207

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/udv.modelnettet.dk/include/constants.php:1) in /home/www/udv.modelnettet.dk/include/header.php on line 13
Opfordring | ModelNettet

16/07/2014 11:29:13 | Danne | Opfordring

Jeg syntes at denne side begynder at ligne andre modelsider hvad angår ubesvarede henvendelser.
Hvis en model giver sig tid til at læse sin post, behøver det jo ikke at tage vildt meget tid blot at skrive "nej tak"
Det er vel for at skabe kontakter man har oprettet en profil herinde.
Det er ikke noget problem blot at ignorere og gå videre til den næste, men underligt, hvad "nogle" opretter profiler for, og derefter er fuldstændig passive.
God sommer til alle herinde :-)

16/07/2014 14:08:44 | fo2graf-kbh

inaktive profiler bør slettes...
Jeg ved at admin tager dette seriøst, men vi må nok også indse at rigtig mange nu til dags bare lige vil se hvad det er..
De opretter en profil og ser sig lidt omkring, derefter skøjter de videre til nye eventyr..

16/07/2014 17:34:22 | LB-Photo

ja det er lidt mærkelig hvor modellerne er. har oprettet et job i går, og i dag er der 3 modeller der har set opslaget og 110 andre (nok fotografer) og det er ikke just dem jeg er interesseret i :)

16/07/2014 17:35:10 | admin

Jeg har lavet en lille ændring, som kommer på næste gang at der bliver flyttet noget i drift. Ændringen består i en simpel tekst under besked-teksten (hvis det er en ubesvaret besked man læser), som opfordrer til at huske at svare, også selvom svaret måtte være negativt. Det kan måske forbedre svar-procenten en anelse.

Med venlig hilsen
Jan

16/07/2014 20:11:38 | fo2graf-kbh

Hvis ikke modellerne ser ens opslag kunne man starte med at overveje sin tekst....

Modeller fænger på ideen, og ikke teknikken... Så en beskrivelse af hvordan det endelige resultat forventes, samt en sigende overskrift er nok vejen frem....

Men jobopslag kunne måske kategoriseres i model søger og fotograf søger... Så er grovsorteringen nok på plads ;-)

17/07/2014 10:41:40 | jenshansen

Spørgsmålet er efter min bedste overbevisning ikke, hvor vidt modelnettet.dk er bedre eller værre end andre lignende sites. Spørgsmålet er snarere: Hvad kan man realistisk set forvente sig af amatørmodeller? Nogle amatørmodeller bliver grebet af modelfeberen, og det blive deres store hobby ja ligefrem lidenskab. Andre igen har måske et eller to shoot, og så har de prøvet det. Nogle få når ikke længere end til at oprette en modelprofil og mister så interesse igen. Det kan være, de lige har kedet sig, mens kæresten var ude og hente pizza eller i byen med vennerne. Ovenstående skal ikke forstås som negativt overfor amatørmodeller, men mere som en beskrivelse af de vilkår, der nu engang gælder, når man arbejder med amatørmodeller/fritidsmodeller.

Det har efter min bedste overbevisning intet at gøre med om man finder sine modeller på facebook, model.se, modelportalen.dk eller modelnettet.dk. Grundvilkårene er ens, fordi vi arbejder med amatørmodeller – ikke professionelle modeller. Ønsker man en 100 procent professionel indstilling, må man enten bruge den tid, det kræver, at finde frem til de engagerede amatørmodeller, der vitterligt findes, eller også må man hive muldvarpen frem og smide pengene på bordet og betale for en bureaumodel. Det er nok de færreste af os, der har en så velvoksen tegnebog, at det er et realistisk alternativ som andet end noget, man gør en sjælden gang.

Når jeg søger modeller på diverse modelsites, så tjekker jeg først ud, hvem der har været aktiv inden for den sidste måned. Alle som ikke har været logget på inden for den sidste måned, bliver frasorteret. Dernæst kigger jeg på, om de har en profil, som er seriøst udfyldt – i særdeles kikker jeg på, om der er en profiltekst, der bærer præg af engagement, ligesom der naturligvis skal være nogle fornuftige billeder i galleriet, så man kan danne sig et indtryk af modellen. Her er uskarpe festbilleder fra nytårsaften ikke noget udpræget hit, ej heller billeder med sjove grimasser. :-)

Endelig kikker jeg på modellens svarprocent på henvend

17/07/2014 10:44:46 | jenshansen

Jeg kan se der lige faldt lidt ud. Det følger her:

"Endelig kikker jeg på modellens svarprocent på henvendelser på de sites, hvor det fremgår af deres profil.

Med venlig hilsen
Jens Hansen
Admin, modelnettet.dk"

17/07/2014 11:21:36 | Danne

Helt enig med dig Jens.
Men mit indlæg handlede om modeller der har været online, og man kan se at de har læst den besked man har sendt til dem, og derefter alligevel ikke har høflighed nok til et lille "nej tak"!
Ingen tvivl om at der er en del der blot har en profil for at kunne kalde sig modeller.
Det er bare ærgerligt over for dem der er seriøse som også bliver stemplet.

Det skal da også siges at de modeller jeg har lavet shoot med herindefra, har været både seriøse, motiverede og rigtig gode!

ret online

Anmeld tråd

Seneste nyheder

Afstemning

Skal du på fotoferie i år?

Resultat:
Ja - som fotograf 
Ja - som model 
Nej - som fotograf 
Nej - som model 
Ved ikke 

Antal stemmer: 35