16/06/2014 17:38:17 | ●admin | Forbedringer?
Der er ved at være lidt luft i kalenderen nu, så der er tid til at lave lidt forbedringer igen herinde :-)
Så hvad kunne i tænke jer at vi enten ændrede eller fandt på?
Med venlig hilsen
Jan
admin
17/06/2014 15:07:04 | ●jsfoto
Når man besøger en profil, med mange albummer, ligger de i een kolonne, nedad og man skal scrolle ret langt ned, for at se billeder. Er det muligt at lave det sådan at der er 2-4 rækker, vandret, og så lodrette kolonner for resten. Udnytte den "spildplads" der er ved siden af den kolonne med billeder... Giver det mening?
Vh. Jesper
18/06/2014 16:41:50 | ●admin
Det giver mening ;-) Og det skal jeg hurtigt lige få fikset.
Med venlig hilsen
Jan
18/06/2014 18:03:09 | ●admin
Så er det rettet til - jeg skulle også lige nå at ligge i eftermiddagssolen på terrassen ;-)
Nu ligner det også det øvrige design på thumbnails.
Det er testet i nyeste versioner af Firefox, Internet Explorer og Chrome.
Med venlig hilsen
Jan
19/06/2014 17:52:43 | ●jsfoto
Thumbs up!
20/06/2014 18:25:49 | ●LB-Photo
det kunne også være sjovt at se hvor mange der er online på siden
20/06/2014 19:05:45 | ●LB-Photo
og evt hvem der ser ens job opslag om det er modeller eller bare nysgerrige fotografer :)
20/06/2014 22:19:18 | ●photobyhp
lars tænkte det samme som dig faktisk
21/06/2014 08:50:49 | ●admin
Jeg vil gerne kigge på at vise hvor mange der er online. Det bliver noget med lige at teste det i baggrunden før det bliver sat på, så vi kan se om det øger belastningen eller sidevisnings-tiderne.
Men en logning af hvem der kigger på hvad er ikke noget som jeg umiddelbart vil tage ind. Det synes jeg bliver for meget overvågning af den enkelte.
Med venlig hilsen
Jan
21/06/2014 09:54:15 | ●LB-Photo
ja det er nok rigtigt, men kan den se om det er en model eller fotograf bare så måske alt efter vores profil
for jeg har en mistanke om at hovedparten af dem der ser jop opslag er andre fotografer
22/06/2014 09:07:56 | ●admin
Så er der lavet en "detail-tæller" af visningerne som også kommer med i næste opdatering. Jeg samler det lidt sammen, så vi lægger flere ting på i een stor omgang ;-)
Med venlig hilsen
Jan
23/06/2014 16:38:31 | ●Wildcard_Foto
Lige lidt små input til en ellers godt fungerende side:
Første gang jeg var inde på en profil med billeder i mapper, trykkede jeg løs på mapperne og kunne ikke forstå at det ikke virkede. Kunne siden scrolle ned til billederne i stedet som nu at køre op så man ikke ser billederne?
Nogle af de nyeste profiler har kun profilbilledet som det eneste foto. Det er meget småt og svært at vurdere noget ud fra. Skal der være krav til minimum et billede i en rimelig størrelse?
Link der kan klikkes på i feltet H'jemmeside' under ens profil. Der skal vist http:// foran for at det bliver genereret - kunne det laves så der fx kun behøves http://www. eller et andet tjek der laver link selv om en komplet adresse skrives.
23/06/2014 17:02:35 | ●admin
Jeg har ændret alle tre ting ;-) De kommer med i næste opdatering, når jeg lige får tid til at stå stand-by når vi lægger det på - sikkert onsdag tænker jeg.
Scroll hopper ned til mapperne i første omgang. Kan sagtens hoppe hele vejen ned til billederne hvis det var, men nu prøver vi lige her først.
Profilbilledet er lavet klikbart, så man har mulighed for at se det i stort. Modellerne er heldigvis blevet gode til at lægge billeder op med det samme.
Og den sidste var faktisk en lille fejl jeg havde stirret mig blind på ;-) Men den er også rettet.
Med venlig hilsen
Jan
23/06/2014 18:23:09 | ●tmjfoto
Mulighed for at uploade billeder i 2048 på længste led, billederne er meget små på min 27" her, og jeg eksporterer i forvejen alle mine billeder fra LR i den størrelse, så er lidt irriterende at siden ikke selv nedskalerer eller tillader billeder i den størrelse. Har aldrig været fan af dobbeltarbejde.. :)
23/06/2014 18:37:34 | ●admin
Det skulle være muligt at uploade i den størrelse, og så bliver de skaleret ned så de passer.
Hvor store er billederne i kilobyte?
Jeg prøver lige at genteste upload i udviklingsmiljøet, men jeg tror at jeg har uploadet i 3000x3000 på et tidspunkt for at teste.
Med venlig hilsen
Jan
23/06/2014 18:40:51 | ●admin
3000 x 3000 pixel gik fint. Kan du evt. sende mig et konkret billede som ikke vil uploade på support@modelnettet.dk ?
Med venlig hilsen
Jan
25/06/2014 02:27:40 | ●tmjfoto
Jeg formulerede mig vist lidt forkert.. :-)
Kan sagtens uploade billederne, men kvaliteten af dem er meget meget ringe, de bliver vist nedskaleret godt og grundigt når de vises på siden. Billederne fremstår meget uskarpe og pixellerede, og det er lidt synd når det jo er billederne man sælger sig på sådan et sted.. :-)
25/06/2014 18:45:25 | ●admin
Ah, så er jeg med. Det er lidt et dilemma, for nogen vil helst ikke have billederne for store i bredden, og andre vil helst have dem rigtig store.
Jeg er ved at have udtænkt en løsning der måske kan tilfredsstille begge. Men det kommer lige til at tage et par dage ekstra at tænke det ordentligt igennem, og så kode det så det bliver ordentligt ;-)
De andre ting er dog kommet på i forbindelse med en opgradering her til aften.
Med venlig hilsen
Jan
27/06/2014 08:35:44 | ●tmjfoto
Det lyder godt, og fantastisk med en side med udvikling og dialog, stor ros herfra!
29/06/2014 16:49:47 | ●jsfoto
Fint med den nye on-/offline funktion, men når jeg selv er logget på, og ser egen profil, møder jeg en rød prik...?
En ubetydelig detalje Jan, jeg vil blot lige nævne. Jeg ved, som regel, selv hvornår jeg er online ;)
Ros og respekt til det arbejde du lægger i sitet, og fedt at se der faktisk kommer flere nye model profiler, også fra mit område.. Har fået et par nye kontakter :)
29/06/2014 17:32:22 | ●admin
Jesper hold musen hen over den røde prik ;-) Prik-farven symboliserer profiltypen, ikke online-status. Det var så man slap for at gå ind på en profil, hvis man ikke lige kunne gætte profiltypen ud fra profilnavnet.
En decideret on-/offline funktion er ikke kommet endnu. Her vil jeg nemlig gerne lige være sikker på at få lavet det på en måde, som ikke sænker hastigheden på sitet alt for meget.
Med venlig hilsen
Jan
01/07/2014 11:29:54 | ●jsfoto
Ups, mig der har sovet i timen ;)
Tak Jan.
06/07/2014 15:55:28 | ●admin
Projektet med mulighed for upload af meget store billeder skrider fremad. Det eneste der lige udestår er selve visningen af dem. Jeg vil jo gerne give dem samme "beskyttelse" som ved alm. visning, hvor man ikke bare kan højre-klikke for at gemme eller kan udlede den direkte sti til billedet.
Med venlig hilsen
Jan
07/07/2014 19:35:55 | ●admin
Ændringen med upload af større billeder er nu lagt på. Billeder større end 2000 x 2000 pixel skaleres nu ned til denne størrelse, og skaleres samtidig ned til de nuværende 1000 x 1000 pixel som tidligere. Ved billed-visningen er der tilføjet knap til at vise billedet i den høje opløsning, hvis den er tilgængelig - og brugeren har en godkendt profil ;-)
Husk at billeder op til 1000 x 1000 pixel slet ikke skaleres, komprimeres eller på anden måde forringes, men blot kopieres direkte - så kvaliteten her er uforandret.
Ved samme lejlighed er JPEG-komprimeringen ændret fra 80 til 95 på fremtidige uploads.
En mindre ændring er "Nulstil søgning"-knappen på profilsøgningen. Tidligere blev forrige søgning altid husket, så ville man søge på noget andet skulle man huske selv at nulstille felter. Det kan nu gøres med et enkelt klik.
Med venlig hilsen
Jan
08/07/2014 06:40:49 | ●RobertD
Det kunne være en god idé, hvis man ikke havde muligheden for at højreklikke på billederne :)
08/07/2014 22:54:51 | ●admin
Det er kun de større billeder der er lagt beskyttelse på - ikke på thumbnails. Grunden er, at det skal være muligt at klikke på thumbnails, og det vil ikke være muligt af tekniske årsager hvis beskyttelsen også var lagt her på.
Men prøv at højre-klikke på et af de store billeder, og gem det, og se hvad du får gemt ;-)
Med venlig hilsen
Jan
09/07/2014 11:10:03 | ●RobertD
Av, det var smart, thumbs up ;)
09/07/2014 19:06:49 | ●jsfoto
I en lang tråd, som denne, kunne det være rart med "Nyest øverst" så der ikke skal scrolles ned for at se seneste. Muligt? :)
13/07/2014 19:01:52 | ●jsfoto
I dag ville jeg så gerne oprette et job og når til "Tid for shoot" og vil gerne indtaste 2 timer, men intet kan accepteres.. :/ Hvad er meningen her og hvordan indtaster man/jeg korrekt info?
14/07/2014 16:18:45 | ●admin
"Tid for shoot" var tiltænkt at man kunne skrive klokkeslettet ind, f.eks. "14:00". Men der er dog ingen validering på, kun en begrænsning på pladsen. Jeg har dog overvejet om ikke at feltet skulle laves om til en pop-up så man kunne vælge tidspunktet.
"Nyeste øverst" er let nok at lave, men jeg synes at det vil virke ulogisk at læse en tråd i omvendt rækkefølge. Så vil jeg hellere prøve at kigge på at lave en løsning, hvor man springer til første ulæste indlæg i en tråd.
Jeg putter lige begge forslag i kassen til næste gang jeg tager tænke-hatten på ;-)
Med venlig hilsen
Jan
16/07/2014 14:13:07 | ●fo2graf-kbh
og så er det måske tiden til at overveje om der skal laves en automatisk oprydning af inaktive profiler...
Jeg tænker at dem der ikke har være logget ind i tre måneder de automatisk "fryses" hvilket betyder at de ikke vises på siden efter yderligere tre måneder slettes de så...
16/07/2014 17:37:03 | ●admin
Yep, vi er nok nået dertil at tiden er moden til oprydning blandt de ældste profiler.
Jeg får lige lavet en kopi af en af de andre funktion vi har til at ruske op i brugerprofiler, og ændret den til at kunne udsende inaktiv-advarsler og slette.
Med venlig hilsen
Jan
17/07/2014 17:47:43 | ●jsfoto
Forslag:
Mere synlighed, når man besøger en Gemt profil/ven.
Man ser evt. et billede og, ja ok, jeg husker ikke lige alle profilnavne, vælger at kigge profilen.. Her kunne der så være en lille ting, f. eks en anden farve på knappen "Gem profil", så man hurtigt kan se den allerede er favorit.
PT. ses jo en tydelig rød markering når en profil ikke har været online i 30 dage. Det synes jeg er super, og får mig helt klart til lige at standse op... En frysning efter 3 mdr. med en mail til pågældende med en tekst a´ la: "Du har nu ikke brugt din profil på Modelportalen i 3 måneder og derfor er profilen ikke længere synlig for andre brugere og kan ikke søges.
Såfremt du ønsker at bevare din profil, skal du logge på modelportalen.dk og genaktivere den. Alternativt bliver den automatisk slettet om 30 dage".
Tid for shoot: Ofte, hvis der er tale om betaling, er den jo time baseret, og derfor faldt det mig naturligt, at ville indtaste time antal... :)
Jan igen. Ros for din indsats og dit arbejde...
18/07/2014 10:55:15 | ●CarinaBondeRiis
Ville være dejlig hvis der blev lavet en mobil version af siden.
Lidt ærgeligt man først kan svare på beskeder, når man har mulighed for at komme til computeren, har jo altid mobilen ved hånden ;-)
18/07/2014 17:51:14 | ●LB-Photo
Det kunne også være rart at man kan vælge flere regioner f.eks nordjylland og midtjylland på samme tid, og det samme for jobtyper
19/07/2014 20:10:44 | ●fo2graf-kbh
Det næste der bør tunes efter min mening er jobopslagene..
Det er meget svært at se om det er en fotograf der søger eller en model.
Yderligere bør der også fremgå hvor i landet det er...
Når man ser jobopslagene på forsiden, så skal man klikke ind på hvert enkelt for at se hvad der gemmer sig bag teksten....
Måske kunne man lave opslagene så de blev fordelt i "Model søger" og "fotograf søger"...
Og hvis der så var en del påkrævede felter med hensyn til lokalitet, dato etc. så vil det være super.
20/07/2014 20:39:19 | ●admin
Der er lavet et par småting som kommer med i næste opdatering:
- advarsler/sletning til profiler som ikke er logget ind efter hhv. 90 og 180 dage.
- markering af at profilen allerede er gemt
- tydeliggjort omkring "Tid for shoot" ved oprettelse af jobopslag.
- visning af hvad profiltype der søges på jobopslag på forsiden
En mobil version af siden er et meget bred ønske. Der kommer ikke en app - den slags er ressourcerne desværre ikke til. Men jeg vil gerne kigge på at gøre designet mere mobilvenligt.
Valg af flere regioner/jobtyper - her er jeg usikker på om du mener ved jobopslag? Typisk er opslaget vel rettet mod en bestemt region hvor det skal finde sted? Og ditto med jobtypen.
Jeg skal også nok huske at få lagt noget validering ind på at alle felter skal være udfyldte når der oprettes jobopslag.
Med venlig hilsen
Jan
20/07/2014 21:49:11 | ●Danne
Jeg syntes det er lidt bøvlet at søge modeller når man kun kan søge et område af gangen. Når man som jeg bor lige i midten af Jylland, Det er både midt-øst-vest-nord og syd inden for 40 km.
21/07/2014 15:25:47 | ●admin
Ændringer jeg nævnte igår er netop blevet lagt på ;-)
Jeg skal lige tænke over det med søgningen, om det kan laves så man ikke bliver forvirret. Ved søgning på jobtyperne udvælges de profiler som opfylder ALLE kriterierne, men ved søgning på område vil det være de profiler som opfylder ET ENKELT kriterie.
Det er ikke den tekniske udførelse der er udfordringen, men at det bliver lavet så det er brugervenligt. Men vi kan jo være heldige at det måske kan løses med en kløgtig formulering af søgekriteriet ;-)
Med venlig hilsen
Jan
24/07/2014 12:17:05 | ●fo2graf-kbh
Jan.
Jeg har erfaring med at lave processer og jeg vil gerne hjælpe dig.
Jeg bor i karlslunde så hvis du ikke er for langt væk kan vi måske mødes
27/07/2014 11:44:24 | ●jsfoto
Kunne det være en fordel/mulighed at model, mua og fotograf, kunne "tagge" hinanden ved billeder, såfremt altså alle har profil på MN?
06/08/2014 12:07:39 | ●admin
"Hovedkvarteret" ligger desværre heroppe ved Aalborg, så der er en anelse langt ;-)
Tag-muligheden står allerede på listen - jeg har bare villet vente til der begyndte at komme nok "mængde" herinde, og der er vi vist efterhånden ved at være. Så det er noget af det som jeg vil begynde at kigge på.
Med venlig hilsen
Jan
10/08/2014 14:15:45 | ●LB-Photo
Det jeg mente er at jeg bor lidt tæt på hvor grænsen mellem nordjylland og midtjylland ligger så det ville være fint at kunne sætte flueben ved begge dele på samme tid har kun lidt længere til Viborg end til Aalborg.