25/03/2014 16:28:04 | ●admin | Oprydning i profiler
Vi har i dag gennemført en af oprydningerne i profiler som ikke har udfyldt deres profil og fået den godkendt. Vi kører disse oprydninger jævnligt for at sikre kvaliteten i profilerne. Vi ser det som et fornuftigt tiltag som kommer alle til gavn.
I øjeblikket har nye profiler 35 dage til at få udfyldt og godkendt deres profil. Over et stykke tid vil vi gradvist sænke antallet af dage til 14.
Er der nogen som har indspark eller forslag til forbedringer i den retning? Er 14 dage f.eks. et passende stykke tid til at kunne kigge sig omkring, og få udfyldt sin profil?
Med venlig hilsen
Jan
admin
28/03/2014 09:00:24 | ●Danne
Hvis ikke nye profiler kan udfylde sin profil med oplysninger og billede, burde de nok have ventet med overhovedet at få en profil. Jeg synes 14 dage burde være længe nok! Man kan jo godt komme ind på siden og sondere terrænet inden man prøver at få sin egen profil.
Vh/Danne
31/03/2014 12:30:07 | ●eriksahl
Enig med Danne
Mener dog at en frist på 8 dage er rigeligt
Vh Erik
31/03/2014 16:14:23 | ●jpphoto
Der er ryddet op i en ny gang profiler i dag, så 30+ flere er slettet. Jeg sætter grænsen ned til 25 dage i dag, så sænker vi den yderligere efter næste oprydning.
Mvh Jan
admin
31/03/2014 16:16:10 | ●jpphoto
Den var allerede på 25, så den fik lige 5 dage ekstra på skruen. Så p.t. står den til at man har 20 dage til at få gjort sin profil klar til godkendelse. Jeg sænker det til 14 dage næste gang.
Mvh Jan
admin
05/04/2014 22:19:04 | ●UffeB
Jeg syntes , at 20 dage er i underkanten for fotografer. Modeller har jo altid muligheden for selfies. Men det kan være et seriøst problem for en fotograf, at støve en model op, på så kort tid, specielt, hvis ikke han eller hun har et portfolie at fremvise.
09/04/2014 17:23:54 | ●admin
Det er en lidt svær balancegang.
Jeg kan tilføje at før man har en godkendt profil, så har man slet ikke mulighed for at "bidrage" på sitet - forstået på den måde, at man kan ikke skrive til andre profiler, man kan ikke skrive i forum etc.
Når vi godkender profiler, så kigger vi ikke på selve kvaliteten i billederne. Vi skal ikke gøre os til smagsdommere der. Men vi forventer at f.eks. fotografer kan fremvise noget der ligner modelbilleder - om det så er vennekredsen der har stået for skud blander vi os ikke i.
Det er dog en vurderingssag fra gang til gang om profilen ser "seriøs" ud, eller om der lige er ting som skal forbedres inden godkendelsen.
Men jeg forstår godt argumentet omkring at man ikke kan få en profil, fordi man ingen modelbilleder har, og man kan ikke tage nogle modelbilleder fordi man ingen profil har.
Med venlig hilsen
Jan
admin
11/04/2014 09:35:58 | ●fo2graf-kbh
Problemet er ikke så meget billeder eller mangel på samme.
Men er der ingen billeder, så må det være et ultimativt krav at der er en velbeskrevet profiltekst og at alle relevante felter er udfyldt...
Alt for mange profiler har ikke en beskrivende tekst, og modeller der skriver "hej. jeg vil gerne være model" kan man ikke bruge til ret meget.
Ydermere bør der også være en automatisk regel om hvor tit man skal logge på siden for at være aktiv...
Jeg mener at man skal logge ind mindst en gang om måneden for at være aktiv.
Dette site er rigtig godt designet, og med lidt aktiv oprydning i inaktive profiler, samt krav til udfyldelse af felter ved oprettelse kan det overtage en stor del af markedet.
11/04/2014 16:00:00 | ●jpphoto
Jeg tror at det er ønsker vi let kan opfylde :-)
Jeg vil lige prøve at gennemgå de forskellige muligheder der er for at finde profiler frem, og se om der skulle være nogle af dem hvor ikke-godkendte profiler kan dukke op. Som det er i øjeblikket kan man ikke se forskel på en godkendt/aktiv profil og en ikke-godkendt. Der har jeg en pind på opgave-listen, med at få synliggjort status på profilen
I søgningen kan man vælge tiden sidste login som et af søgekriterierne - kunne det løse problemstillingen omkring det med login og være aktiv? Altså så man selv vælger hvor inaktive profiler skal være før man sorterer dem fra i sin søgning?
Man kan selvfølgelig også komme ind til en inaktiv profil gennem f.eks. billedoversigten. Vi kunne godt sætte en nedre grænse for hvornår en profil dukker op i søgning, billedoversigt etc. Men man vil stadig kunne komme til en inaktiv profil f.eks. gennem et link på et indlæg i forum.
Så vil det ikke kunne være nok at man bare satte en nedre grænse i selve profilsøgningen?
Hvis vi nogenlunde kan komme frem til en løsningsmodel, så kan vi få det lavet her i påsken :-)
Med venlig hilsen
Jan
admin
15/04/2014 09:02:10 | ●jpphoto
Det slog mig lige igår aftes, at jeg kunne ændre søgningen, så den som udgangspunkt havde valgt modeller logget på indenfor de sidste 14 dage som default. Eller måske indenfor 30 dage?
Det får jeg lige sat på listen, og håber at kunne nå at lave det idag eller imorgen.
21/04/2014 21:53:01 | ●fo2graf-kbh
Det er vel ikke kun ved tilmelding at der skal ske en sortering.
Der bør også ryddes ud i inaktive profiler....
Her kunne en 3- dages regel være passende.
21/04/2014 21:54:13 | ●fo2graf-kbh
der skulle stå 30 dages regel ;-)
22/04/2014 09:35:09 | ●jpphoto
Hvad bør der sker når en profil vurderes til at have en status som "inaktiv"? Skal profilen slettes, eller hvad tænker du omkring det?
Med venlig hilsen
Jan
22/04/2014 15:56:11 | ●fo2graf-kbh
Jeg tænker at den sættes i status "inaktiv" så det står tydeligt på profilen..
Og har den ikke været rørt i 6 måneder så kan den slettes.
så grænserne er 30 dage og 6 måneder..
Profiler der ikke har været besægt i 6 måneder er uinteressante.
23/04/2014 11:34:36 | ●jpphoto
Det lyder ganske fornuftigt.
Der er lige sat en ny version på her til formiddag, så nu er der gjort klar til at der kan startes på nye ændringer.
Jeg sætter begge forslag på todo-listen: markering af inaktiv efter 30 dage, og sletning efter 6 måneder uden login.
Med venlig hilsen
Jan
admin
24/04/2014 14:41:40 | ●jpphoto
Jeg har lagt en ændring på, så det er markeret på profilen med en fin rød boks, hvis profilen ikke har været logget ind de sidste 30 dage. Ditto hvis man er ved at skrive til en profil der ikke har været logget ind.
Så tager vi lige det med sletningen når det begynder at nærme sig at være aktuelt - p.t. er der vist ikke brug for den generelle oprydning.
Med venlig hilsen
Jan
admin
24/07/2014 11:30:10 | ●admin
Jeg har netop idag kørt første del af oprydningen, hvor vi sender en mail til de profiler der ikke har været logget ind i 90 dage eller mere.
Nu får de så lige en uges tid til at få reageret (det er jo midt i sommerferien), og så begynder vi at køre den del af oprydningen som sletter profilerne som ikke har været logget ind i 180 dage eller mere.
Med venlig hilsen
Jan
24/07/2014 12:14:00 | ●fo2graf-kbh
Lyder dælme godt. Det vil være med til at siden skiller sig ud fra de andre.
05/08/2014 21:49:54 | ●admin
Så er ferien forbi, og der er netop kørt den første oprydning og sletning af profiler som havde været inaktive i mere end de 180 dage.
Med venlig hilsen
Jan
10/08/2014 14:16:27 | ●LB-Photo
godt arbejde Jan
06/11/2014 19:02:12 | ●admin
Igen har vi kørt oprydning og slettet et par håndfulde inaktive profiler. Samtidigt er der sendt mail til dem som er på vej til at blive inaktive, så de kan komme igang igen :-)
Med venlig hilsen
Jan
09/11/2014 08:08:26 | ●Hansenfoto
Synes det lyder meget fornuftigt.
Men ja modeller max 8 dage og ud for det virker ikke ret seriøst.
Og fotografer, måske 20-30 dage.
Da det kan være svært og finde nogen modeller på så kort tid.
Men igen få en ven eller veninde til at stå model til et par billeder, så er man da inde.
Og så kna modellerne også se man har andet end et tomt album.
Synes 14 dages inaktivitet vil være passende, en måned er for lang tid, men man kunne lave en knap man kan aktivere der hedder ferie.
Hvis man nu er udlands i mere end 14 dage så man ikke ryger af siden.
Og så kan vi andre også forstå inaktiviteten.
Men ved ikke hvad andre mener om dette